Overzichten vogels en foto's

zaterdag 17 april 2010

Eerste Purperreiger

Toch een goede gewoonte om, als je op pad gaat, even de camera naast je te leggen. Ik had vandaag een tocht met de broers Van Der Meer naar de Draaihals, de Beflijster en de Cetti's Zanger kunnen doen, maar vandaag kwam de nieuwe auto (een heel klein zuinig eitje). Drie nieuwe soorten laten schieten voor een auto..... vogelaars begrijpen vast wat ik bedoel. Maar goed, er zijn ook plichten.

Even B-weggetjes doen met de nieuwe kart (...). Ook leuk, en bij Fort Wierickerschans bij Bodegraven toch heel even kijken. Visdief, Buizerd en Tjiftjaf, terwijl ik even wilde kijken of ik een oude kennis kon vinden: de IJsvogel. Helaas, maar in het weiland zie ik wel een gestreepte nek van een Purperreiger! De eerste voor dit jaar. Wel wat op afstand, maar overduidelijk. Voor de zoekers, de vogel vloog over de Rijn richting de Meije.....



Geen opmerkingen: