Overzichten vogels en foto's

donderdag 15 april 2010

Uilen

Het risico dat het verveelt neem ik maar op de koop toe: Vanmorgen met de hond vond ik één van de Steenuilen parmantig in het zonnetje op het dak van de bekende schuur. In de dakgoot waar ik hem of haar wel weer vaker zie, maar nu lekker in het licht. Geen camera bij me, jammer.


In het rondje nog wel even de meeuwenpopulatie beschouwd nu er weer allerlei soorten het land binnenkomen, maar voor Zwartkoppen en Dwergmeeuwen en de verschillende Sterns moet ik binnenkort toch maar weer naar de Groene Jonker. Stay tuned.....


's Middags toch maar even terug, nu gewapend met de tele 400 en een extender 2x, dus 800 Milimeter. Ik hoopte op de uil op het randje (zie vorige bericht) maar daar was ie niet. Dus even omgelopen en met toestemming van de boer even vanaf het erf. Gevonden! In een boom verstopt. Ik had het plan om vanuit de auto met de rijstzak te werken, maar nu stond ik dus op het erf met die 800 mm uit de hand te fotograferen..... Niet de scherpste plaatjes dus, maar ach. Het geeft wel aan dat je met vluchtig kijken niet veel bereikt als je deze uiltjes zoekt.
Met nog meer toestemming stap ik het weiland in (Boerin waarschuwt wel voor het schrikdraad: "staat aan, hoor") en sluip naar de uil die mij allang in de gaten heeft. Langzaam richt het beestje zich op. Ik wil graag nog een stap om die hinderlijk voorlangslopende tak te omzeilen. Eén stap te veel: de uil schiet weg.


Ik kijk nog even de dakgoot af met de hoop dat ik de tweede uil daar vind. Niet. Volgende keer maar weer.

Geen opmerkingen: