Overzichten vogels en foto's

vrijdag 28 mei 2010

Beesten en bloemen

Misschien moet het maar Vogels, beestjes en kleine bloempjes gaan heten: Nu alle vogels op het nest of tussen de bladeren zitten, heb ik plots weer oog voor de zaken laag-bij-de-grond. Niet dat ik er iets van weet, maar ik weet wel wat mooi is. En er staan op dit moment veel planten mooi in bloei. De hele kleintjes vind ik verrassend charmant.

Gelukkig heb ik Peter van der Meer als consultant als het gaat om de natuur. Ik ga binnenkort graag een keer met hem mee op plantenjacht. Dat is vast een stuk rustiger dan achter die vogels aanzitten. Via Peter weet ik nu iets van Voederwegge, Gewone Ereprijs en Smeerwortel. Zelfs de Hondsdraf had ik niet herkend....



Wat ook leuk is, is dat er allerlei beestjes in die planten huizen. Ondanks dat ik (nog) niet met de macrolens werk vanwege de scherptediepte, komen er soms leuke bijkomstigheden op de foto. Zoals de mier hierboven. Weer iets om uit te zoeken (ik heb wel een insectenboek).

De Aardhommel op de Rode Klaver, zie je, ik leer snel (hoop ik). Het Lieveheersbeestje ken ik ook, maar wat er om het hoekje gluurt? Zal wel een soort zweefvliegje zijn.


Van vlinders weet ik ondertussen wat meer. Leuk om vandaag stoeiende Atlasvlinders te vinden, en een enkel Geaderd Witje.




Geen opmerkingen: