Overzichten vogels en foto's

zondag 4 juli 2010

Portrettendag

De vakantie is begonnen: dat betekent dat de dochters of uitzwermen, of geanimeerd moeten worden. Het was vandaag van beiden. Dus samen met de jongste een oude wens invullen. Je verwacht het niet van een dochter van een vogelaar én oud-inwoners van Alphen aan den Rijn: we gaan naar Avifauna. Vroeger ben ik daar met mijn grote broers heel regelmatig "ingepiept" maar nu gaan we als betalende gast.

Er is zo veel te zien! En zo veel zit toch pijnlijk achter de tralies of het gaas. Gelukkig kan ik wat vogels in relatieve vrijheid mooi portretteren, maar de matte ogen van de Amerikaanse Zeearend doen pijn als ik er naar kijk.
Maar de Lori's zijn blij met het bezoek, en de vogelshow met vooral vruchteneters is zeer vermakelijk.

De echte sterren zijn toch de uilen met de mysterieuze ogen en de Woestijnbuizerd die ik tussendoor prive mag fotograferen. En als altijd als wij een dierentuin bezoeken, vinden we de Kookaburra! Zelfs losvliegend in de show.

Ik zet een rij portretten hieronder. Voor fotografen en vogelliefhebbers is Avifauna best de moeite waard, maar buiten spelen is voor mij en de dieren toch leuker!

Geen opmerkingen: