Overzichten vogels en foto's

vrijdag 22 oktober 2010

Reprise

Ik moest even terug naar het park Molenvliet terwijl de zon schijnt: de Goudhaantjes zijn dan zo mooi. Dus daar ging ik weer.
Eerst maar even op de Fuut, nu ook niet op zijn mooist, de instellingen testen. Ik ben er klaar voor.
Ik moet best een poos zoeken: ik hoor van alles en deze soort moet je tussen de bladeren toch eerst horen voordat je ze te zien krijgt. Ik volg het geluid van een groepje en als ik ze ze eindelijk in beeld krijg, blijken het Staartmezen. Ik heb dus zo mijn beperkingen.... Zo'n tijd achter de verkeerde soort aan, al zijn ze natuurlijk ook mooi.
Ik ga er maar even bij zitten, en de oude wet werkt nog steeds: als je niet zoekt, komt het soms zo op je af. De mezen worden afgelost door een groepje van drie Goudhaantjes, die opnieuw druk bewegend tussen de bladeren blijven. Had ik gisteren de 28-300 zoom bij me, nu doe ik de beestjes met de 400 DO, die toch wat lichtsterker is en vooral lekkerder scherpstelt. Maar tussen de bladeren blijft een vogeltje van minder dan tien centimeter een lastig klusje (voor mij dan). Maar het lukt in elk geval die gele streep te laten zien.
 
Ik kan tevreden naar huis, vind ik. Het kan vast beter, maar de beestjes werken niet mee. Tijdens de aftocht schieten een paar Koperwieken voor me uit. De eerste van dit seizoen.....

Geen opmerkingen: