Overzichten vogels en foto's

zondag 26 december 2010

Uiltjes gevonden

Telkens als ik de hond uitlaat zoek ik toch wel even de Steenuilen naast mijn wijk op, maar sinds 25 oktober waren ze geheel uit beeld. Maar vanmorgen, in de sneeuw en door de mist, zag ik vaag de contouren van de uiltjes op de bekende plek. Snel naar huis om de camera te pakken.
Terwijl één uil snel weer onder de dakbedekking kruipt, blijft de andere parmantig op het dak zitten, helaas wel wat verder weg dan de eerste. Ondertussen vallen kraaien en zangertjes de uil lastig, maar die is onverschrokken.


Toch stoer dat een vluchtje Staartmezen ook het lef heeft om de uil te pesten, om vervolgens vlak bij mij in een struik te gaan zitten.

Verder pak ik vanmiddag nog een stel Roeken en een Zwartkop mee in de wijk. Lekker weer!!!


Geen opmerkingen: