Overzichten vogels en foto's

vrijdag 11 maart 2011

Woelrat

Nadat ik deze week -natuurlijk zonder camera- de Steenuil in mijn wijk weer heb teruggevonden, loop ik tussen de middag even naar die plek voor een plaatje. Natuurlijk geven de uiltjes niet thuis. Jammer, maar mijn hoop op een goede foto was al matig nu ik mijn telelens even niet heb. Het is wel een mogelijkheid om weer eens andere dingen te fotograferen: de lente, in dit geval.

Op een opgespoten weiland huizen Kokmeeuwen. In het zonnetje probeer ik toch even een paar meeuwenplaatjes uit.
En met de tips van vorige week probeer ik natuurlijk ook een paar vluchtplaatjes. Het blijft toch lastig, nu ik niet van te voren weet welke kant de meeuwen op zullen gaan.
Best aardig..... In een sloot vangt een Blauwe Reiger een prooi. Hij vliegt het weiland op, en ik ga er achter aan. Het blijkt dat de visser een Woelrat te pakken heeft weten te krijgen, normaal toch de prooi voor roofvogels. Helaas vliegt de reiger weer weg voordat de prooi wordt geslikt want dat is meestal een aardig plaatje.
Zielig....volgens mijn dochters. Leuk om mee te krijgen, volgens mij. Ik ga weer aan het werk....

Geen opmerkingen: