Overzichten vogels en foto's

vrijdag 15 april 2011

Bugs

Vandaag eindelijk weer in het bezit van een macrolens, maanden nadat ik mijn oude Tamron 180 mm verkocht. Nu eigenaar van een echte Canon 100 mm L-lens! Geweldig scherp al moet je wat dichter op het onderwerp door die ontbrekende 80 milimeter. Eerst even oefenen in de tuin op een paar bijen of vliegen (ik moet de soorten weer even repeteren...). Daarna naar de natuurplas om wat vlinders te vinden. Ook kreeg ik een SMS van Frank van der Meer dat er een paar bijzondere vogels zitten, waarvan de Grasmus mij vooral trekt omdat ik daar nog een goed plaatje van moet maken. Niet gelukt.... Maar wel een Kleine Vuurvlinder, de voetjes van de Fuut, de Fitis en de Tjiftjaf, de Rietgors en een stel Zwarte Zwanen met jongen. Niet alleen met de macro natuurlijk, de 400 DO is ook mee. Een Gehakkelde Aurelia (zie boven) op 15 meter lukt niet met de nieuwe lens..... Een overzichtje:








Leuke geelomrande voetjes
In de lucht geeft een paar Buizerds een showtje, waarschijnlijk een nieuwe verkering. Ik hoop op voetjevrijen waarbij de vogels soms de klauwen ineen haken en draaiend naar beneden vallen. Het blijft echter bij koppeltjeduiken waarbij ze in de lengte-as over de kop gaan. Leuk. Doordat ze vrij hoog vlogen, zijn de foto's niet helemaal geweldig....


Geen opmerkingen: