Overzichten vogels en foto's

zaterdag 23 april 2011

Kleine vogeltjes

De trek is blijkbaar goed op gang: langs de kust zijn veel bijzondere vogels gespot. Meestal vliegen die al snel door, dus ik ga er niet achteraan. Ik ga voor de Blauwborst naar de Haarrijnse Plas. Vorige keer had ik een mannetje kort in beeld, dus nu kijken of het beter kan.

Ik sta een poosje bij een bosje waarin veel gezang klinkt. Twee ruziezoekende Fitissen, een paar Putters en een Kneu maken kabaal, maar dat wordt overstemd door een Grasmus. Zal je net zien, twee dagen achter elkaar een foto na jaren tevergeefs posten. En tot slot valt er inderdaad een Blauwborst in die lekker mee schreeuwt. Met de zon op mijn kuiten schiet ik plaatjes. Dezelfde zon zorgt echter ook voor schaduw, waarin de vogels met deze temperatuur schuilen. Ik moet dus een beetje overbelichten.






Als bijvangst kiek ik een enorme Haas, en ik jaag een groepje jonge eendjes blijkbaar de stuipen op het lijf: wild spetterend maken ze zich uit de zwemvliezen.

Geen opmerkingen: