Overzichten vogels en foto's

woensdag 25 mei 2011

Streepjesfuut en Keizerlibel

Even de hond uitlaten bij Breeveld, ook omdat Frank daar een Sprinkhaanzanger goed in beeld heeft gehad. In de zon wacht ik een poos op de zang, maar waarschijnlijk was de vroege ochtend of de avond beter geweest.
Een Rietzanger doet permanent baltsvluchtjes en dat is toch ook een leuk gezicht. Maar goed fotograferen is dan toch vrij lastig... Gelukkig zingt hij ook in de toppen van de begroeiing.
In de lucht verder de onvermijdelijke Oeverzwaluwen en Visdiefjes. Mijn aandacht wordt al snel naar de libellen getrokken. Er vliegen een paar Grote Keizerlibellen waakzaam rond, en dus ga ik er weer eens goed voor zitten. Het is nog nooit gelukt om die vliegkunstenaars goed op de foto te krijgen. Ze landen, in tegenstelling tot de Gewone Oeverlibel, nooit.

Ik heb tientallen pogingen nodig, maar het lukt (een beetje). Prachtige beesten die echt heersen over een stuk van de polder. Alles in de buurt wordt verjaagd of gevangen.
Niet best, maar wel duidelijk..... Op de terugweg vind ik in een slootje een Fuut met een fraai gestreept jong op de rug. Een vertederend gezicht, en dus maak ik een serie. Niet bijzonder in deze tijd, maar wel de moeite waard, vind ik.




Geen opmerkingen: