Overzichten vogels en foto's

donderdag 28 juli 2011

Reigertjesdag

Als ik instap en mijn telefoon aansluit op de hands-free, zie ik twee berichtjes. Eigenlijk wil ik de jonge Steltkluut in de Groene Jonker gaan zien, maar Jeroen de Bruijn wijst per SMS op een Kleine Zilverreiger en een jonge Kwak, bij ons in Woerden bij de natuurplas. Snel bel ik Frank van der Meer, maar die is al ter plekke.

De mannen van der Meer hebben de Kleine Zilverreiger al in beeld als ik aankom. Duidelijk geval. Maar de Kwak is een ander verhaal. We zoeken wel een uur, en precies op het moment dat Jeroen (in charmante race-broek en helm) even bij ons komt uit hijgen, vliegt de Kwak een paar honderd meter verder op. Het is al schemerig, en op deze afstand is een herkenbaar plaatje een wonder.



Het beestje wordt opgejaagd door een horde Visdieven -al doet de foto anders vermoeden- en verdwijnt richting het zuiden.  De Visdieven blijven achter in de avondzon.

Geen opmerkingen: