Overzichten vogels en foto's

dinsdag 26 juli 2011

Uitdagend

Omdat ik er toch langs kwam, even uitgestapt bij het natuurontwikkelingsgebied Polsbroekerdam. Direct hoor ik twee Snorren en een Koekoek. Dan weet je dat het zoeken wordt.


Veel makkelijker zijn de vele ganzen, vooral Grauwe en opvallend veel Grote Canadezen. Verder Meerkoeten en Futen met jongen en in dit gebied broeden de Visdieven volop.


De Snor zingt onophoudelijk vanuit het riet. Maar vinden is toch echt een opgave. Beetje draaien met je hoofd om de richting te bepalen, en dan maar turen. Uiteindelijk vind ik de zanger aan een takje, op enige afstand, soms met de bek wijd open tijdens de zang. Dit is de tweede keer dat het lukt een plaatje te maken van deze soort. 




De Koekoek maakt het me wat makkelijker door op te vliegen en (ver weg) in een boom te gaan zitten. 


Nu deze twee verstoppers er op staan, even aandacht voor de Kleine Karekieten die daar ook luid klikkend om roepen. Toch is het geduldig wachten tot ze uit het riet komen. Maar het lukt. Jonge beestjes, zo te zien aan de wat mottige verenkleedjes. 


Ik laat de rest van het gebied voor een andere keer, als de zon weer schijnt.......

Geen opmerkingen: