Overzichten vogels en foto's

zondag 21 augustus 2011

Geluksbrenger

Het gebeurt heel weinig dat ik samen met mijn lief een vogelgebied bezoek. Maar nu, na een bezoek aan mijn moeder in Alphen aan den Rijn, rijden we samen even naar de Groene Jonker. Even wandelen.

Het is er stil, het kost zelfs veel moeite om een Rietzanger te laten zien. Verder alleen een Bruine Kiekendief, die er eigenlijk altijd wel is. Als het dan ook nog begint te regenen besluiten we maar te vertrekken. En juist dan, op de weg naar de auto, vinden we een Porseleinhoen. Ik ben al verschillende keren naar dit gebied geweest om die te vinden, en dan juist nu....



Na al die tochten met de beste vogelaars van dit land, eindelijk weer eens een plaatje (al zijn ze wat te gehaast gemaakt), zodat Keet ook eens kan zien hoe ik "life" reageer op zo'n waarneming. De volgende keer dat ik een soort meermalen heb gedipt, neem ik haar graag weer mee!

Geen opmerkingen: