Overzichten vogels en foto's

vrijdag 2 september 2011

Rennen

Mijn vogel vriend Frank Coenjaerts maakt tussen de middag geweldige foto's van een Draaihals bij de renbaan van de Universiteit Utrecht. Ik ga na het eten even zoeken.

Als ik aankom is het beestje al een poosje uit beeld. Verspreid staan wat kijkers maar geen Draaihals.


Bij toeval zie ik de vogel aan de andere kant van de renbaan, een meter of tien van een paar vogelaars die 'm niet zien, en dus wegjagen... Jammer. Pas veel later zie ik de vogel nog een keer, maar natuurlijk weer aan de andere kant, zo'n kleine honderd meter verder.

In de tussentijd vermaak ik me met de aanwezige Paapjes en Tapuiten, toch ook best bijzonder in deze buurt. Het licht is niet mijn vriend, maar het lukt de vogels herkenbaar vast te leggen.





Een hele kudde!
Het licht gaat uit, dus ik vertrek. Klik maar eens even op de naam van Frank om te zien hoe mooi het had kunnen zijn. Maar, toch een nieuwe soort en een gezellige wandeling op een verboden renbaan. Dat maak je niet snel mee.....

Geen opmerkingen: