Overzichten vogels en foto's

vrijdag 9 september 2011

Steppe van Lith

Even uit het stof van de verbouwing. Al dagen weet ik dat er één of zelfs twee Steppekiekendieven in Brabant vliegen, maar tot nu toe kon ik niet weg. Maar nu wel, dus daar ga ik!


In de polder bij Lith staan al een paar vogelaars als ik aankom. Ik ben weggegaan zonder te checken of de vogels er nog waren, dus het is een hele opluchting als ik hoor dat ze nog rondvliegen. Het duurt ook niet lang of ik heb de eerste in de scope. Zittend in het gras. Helaas blijft de rover ver weg, dus de foto's zijn niet geweldig. Gelukkig is duidelijk de "boa" te zien, maar het haalt het niet bij het echte beeld. Ze zijn werkelijk prachtig van kleur en tekening. Als ze volwassen worden is die kleur weer weg, en worden ze grijs, bijna wit. Dit zijn dus jonge vogels die tussen de steppen van Rusland en Afrika even de weg kwijt lijken.






Helaas niet scherp, maar wel goed om de kleur te zien
Zoals geschreven, niet de beste plaatjes, maar wel een heel bijzondere waarneming. Zeker omdat het om twee exemplaren gaat.
En het was weer gezellig! Marianne Wustenhoff en Frank Coenjaert zijn er ook, en ik ontmoet nog een uiterst vriendelijke import Limburger (Arjan) waarmee ik een tijdje de Steppekieken volg.


Ik moet weer aan de klus, maar rijd nog wel even om in dit gebied: Torenvalken, Bruine Kiekendieven, en heel veel Buizerds in deze polder. Het leven is goed op het Brabantse land!

Geen opmerkingen: