Overzichten vogels en foto's

woensdag 21 september 2011

Zuidelijke bug

Het is stil als ik uitstap aan de zuidkant van de Natuurplas Breeveld. Geen piep. Als ik mijn camera wil pakken zit er wel een mooi beestje op het raam. Het blijkt, na raad van de heer Bakker van Waarneming, een Zuidelijke Boomsprinkhaan.



De wandeling langs de plas levert niet veel op, al zit er op flinke afstand een grote groep meeuwen waar ik even goed naar kijk. Niet heel bijzonder, al tref ik in elk geval één Geelpootmeeuw die nieuw voor mij is in dit gebied. Frank van der Meer was mij al voor, dus het was niet moeilijk zoeken.... Helaas is de groep wel te ver voor een goed plaatje. De Nijlganzen en Aalscholvers zijn makkelijker.



Ik rijd nog even naar de westkant om nog wat zangertjes te vinden. Dat valt wat tegen maar de Kokmeeuwen en Witte Kwikken blijven tenminste in de buurt.



In de verte kabaal als een Sperwer achterna wordt gezeten door een bende Zwarte Kraaien. Het beest vecht fors terug.





Niet de beste foto's, maar wel een leuk beeld. Net als de ganzen met aan de horizon een voor Woerden  typisch monument.


Thuis nog een leukerd voor de dames. Met een verbouwing in huis komt er natuurlijk wel wat binnen of naar boven (heerlijk, die kruipruimte!). Een spin met maar twee ogen, waarschijnlijk een Drietandhooiwagen. Leuk spelen met de macrolens.



Geen opmerkingen: