Overzichten vogels en foto's

dinsdag 27 december 2011

Kleine Zwanen


Opnieuw op zoek naar de Roodhalsgans, nu in de polder bij de Groene Jonker. Gisteren belde de familie van der Meer met de gans in de kijker, maar ik had mijn familie beloofd om naar Nova Zembla te gaan. Goede keus, hoor! Mooie film, en je moet toch de eerste Nederlandse 3D-film (gemaakt door Arnie) gezien hebben....

Dus vandaag op pad. Ik kijk misschien wel tienduizend ganzen af, maar die rode zit er niet tussen. Door naar de Hollandse Kade om de Klapekster te zien. Dat lukt, maar een Slechtvalk verjaagt het beestje voordat ik in de buurt ben.


Ik rijd, net als de familie VDM gisteren, terug door de Meije.  Ik stop af en toe als er wat langs vliegt, zoals een grote groep Putters met een enkele Sijs in de gelederen. Op een boom zingen twee Boomkruipers naar elkaar, terwijl een stel Meerkoeten juist probeert elkaar te verzuipen. Een Winterkoning maakt fotografisch de dag draaglijk.



Richting de Hazekade, waar een grote groep Kleine Zwanen graast. Ook al ontdekt door Peter en Zonen. Het is inderdaad een indrukwekkende groep, maar de 140 van gisteren haal ik niet.



Het is toch een mooie afwisseling tussen de tientallen Ooievaars en Knobbelzwanen (meestal geleewiekt)  die in onze polders zitten.

Geen opmerkingen: