Overzichten vogels en foto's

vrijdag 13 januari 2012

Model


Even pauze van het werken. Ik rijd naar Lopik om te zien of de Koereiger die daar is gezien tevoorschijn wil komen. Maar, zoals bijna altijd bij die soort, geen succes....


Ganzen zat, en een Grote Zilverreiger vind ik ook wel. Veel eenden, een paar Buizerds en wat zangertjes. In de lucht jagen twee Torenvalkjes voor me uit, en die probeer ik op de plaat te zetten. Dat lukt, maar het is vrij lastig met het zonnetje dat vanaf de Lek voor stevige contrasten zorgt. Dus een beetje compenseren en spelen met de instellingen. Ook als ik tegen het licht in uiteindelijk vier valkjes in een boom probeer vast te leggen.


Het is al een feestje, maar één van de valken vliegt vlak voor mijn autoraam langs naar een paaltje aan de bijrijderskant, en gaat op een meter of vier naast mijn auto zitten. Ik verwacht dat het openen van mijn raam het beestje wel zal opjagen, maar het blijft rustig zitten.


Ik heb geen steun, en kan vanwege het bereik van de 400mm-lens niet op de raamstijl vanaf de rijstzak fotograferen. Uit de hand maak ik dus tientallen bewogen foto's, maar ook wat goede. Een minuut of vijf geniet ik van dit Torenvalkje dat zich rustig laat bekijken en fotograferen.






Tja, hoeveel foto's moet je dan plaatsen? Genoeg om te zien dat het prachtige dieren zijn, ze vlees eten (let op de snavel) en bruine ogen hebben. En slapen in een kast, als je de staarten ziet.

4 opmerkingen:

Maria zei

Had je niet in de gaten dat dit een fotomdel is?! NIks bang voor de camera. Prachtige platen...DIK genieten!
groet,
Maria

Incanto Images Fotografie zei

wat een geluk dat hij even op 4mtr afstand ging zitten, je zal wel een beetje veel foto's gemaakt hebben, maar wat zijn ze mooi geworden, zonnetje op zijn borstje. Fantastische foto's.

Groetjes Von

Gonnie van de Schans zei

Jou dag kon niet meer stuk. Tijdens je lunchpauze de kans krijgen om dit torenvalkje zo voor je lens te krijgen. Geweldig.
Groeten, Gonnie

Ghita Carpediem zei

Prachige detail opnamen van de torenvalk. Dat is echt mooi als ze zo dichtbij komen zitten....en blijven zitten.
groetjes Ghita