Overzichten vogels en foto's

zaterdag 23 februari 2013

Kou!

Na een afspraak rijd ik even door naar de Gaatkensplas in Barendrecht waar nog steeds -al jaren- de enige Buffelkopeend van ons land zwemt. Al die tijd heb ik echter nog geen fatsoenlijke foto van die eend kunnen maken.

Voor wie vandaag op pad is geweest; wat een kou! Gelukkig lukt het de eend snel te vinden.  De wind waait hard recht in mijn richting zodat ik met rillende handjes en waterogen de eend die langzaam mijn kant opwaait fotografeer. Als er dan ook een spaarzaam moment komt waarbij de zon even schijnt, weet ik dat het is gelukt. De beste foto's van de Buffelkopeend in mijn bestaan...


Het is een mooie eend, met zijn groen en paars in de zon, en zijn bijzondere zwart-wit als de zon niet schijnt. Samen met een paar Kuifeenden duikt hij permanent, wat dan wel weer leuke waterspetters geeft. Kortom: een geslaagde dag, met na afloop grote waardering voor de stoelverwarming!








 


3 opmerkingen:

Marianne De Vogelkijker zei

Ha Paul,

Wat een gelukje, even het zonnetje. Maar de rest van de serie is ook vooral leuk.
Stoelverwarming is decadent ;-).

Groetjes uit een nog véél koudere plek,

Marianne

Maria zei

Fantastische fotoreeks met het specifieke gedrag van dat eendje!Je foto's in het zonnetje zijn net zo mooi als ik hem door de scoop heb gezien!
Helemaal leuk dat het je gelukt is!
en ja, het was héél koud!
groet,
Maria

Huib zei

Hoi Paul,

Geweldige fotos.
Ondanks de kou heb je camera toch stil gehouden.
groeten
Huib