Overzichten vogels en foto's

zondag 19 mei 2013

Noordse Nachtegaal


Nou is een gewone Nachtegaal al niet netjes op de plaat te krijgen, een Noordse Nachtegaal zoek je in het bijna donker omdat hij dat tenminste zingt. Niks voor de fotograaf in mij, maar met Rick, Robert, Frank en Gert ergens aan de rand van de Brabantse Biesbosch luisteren naar het gezang van vogeltjes heeft toch wel wat.

En de Noorse laat zich luid en duidelijk horen, wat een nieuw soort op de lijst betekent. Blogger laat helaas niet toe om geluiden te laden; op Waarneming lukt dat gelukkig wel. Wat overblijft is een artistieke foto van mijn medestanders.


Aardige bijvangst: terwijl Frank en ik een Bosrietzanger zoeken, zwemt er een Bever door het beeld. Helaas is het al veel te donker voor een foto. En dat is heel jammer, want het is toch zo'n beest dat je mogelijk maar één keer in je leven te zien krijgt! Een feestelijke avond dus.



2 opmerkingen:

Maria zei

Ook een mooie foto geworden. En leuk dat je een bever hebt gezien.
Bij mijn blog Trilvenen waterbed, is het me gelukt om de link naar het geluid van de tuinfluiter erop te zetten. Zo kon het wel!
groetjes
Maria

Maria zei

Goed opgelostzo. En wat zingt ie mooi!
groet,
Maria