Overzichten vogels en foto's

zaterdag 13 juli 2013

Citroenpendelvlieg

Een heerlijk weertje, en weinig echt bruikbaar nieuws op de vogelsites. Op naar de Westbroekse Zodden waar vaak leuke beestjes vliegen, en soms een Visarend de kale boom aandoet.


De boom is bezet door Aalscholvers. In het gebied zingen Sprinkhaanzangers, Karekieten en Rietgorzen. Op de paden zitten veel Gewone Oeverlibellen te zonnen, samen met de Kleine Vossen die nog helemaal vers en dus mooi zijn. In de struiken zit een enkele Gehakkelde Aurelia, ook nog onberispelijk mooi. Heel rustig probeer ik dichtbij te komen zodat een macroplaatje optimaal wordt.

Verder zit ik een poos een Bruine Glazenmaker achterna, die maar niet wil gaan zitten. De libel met prachtige koperkleurige vleugels verdwijnt in het riet. Als troost vind ik zijn neefje, de Vroege Glazenmaker, al blijft ook die uit mijn buurt.



Viervlek 

Vroege Glazenmaker
Gewone Oeverlibel

Met dit weer maakt het allemaal niks uit: zelfs een soort zweefvlieg (Maria: Hellup!?) op graszaad is mooi in het zonnetje.

NASCHRIFT: Maria's reactie geeft de oplossing: Gelijk een titel voor dit bericht....

2 opmerkingen:

Maria zei

Citroenpendelvlieg!
En een hele mooie!
Verder weer een fijne wandeling zie ik.
groetjes,
Maria

Maria zei

Wat een eer!
groet
Maria