Overzichten vogels en foto's

zaterdag 30 november 2013

Leermomentje

Van internet!
Gisteren wist ik nog niet eens dat ie bestaat. Vandaag staat ie op mijn lijst: de Swinhoes Boszanger! Vorige week ten behoeve van de wetenschap gevangen en geringd bij Swifterband, dit weekeinde weer teruggevonden. Het is de derde keer ooit dat zo'n Siberische zanger terug te vinden is en dus is het druk in het bosje bij de Kamperhoek. Veel vogelaars zijn er al vroeg naartoe, ik doe eerst wat andere dingen. Maar goed ook, want de vogel wordt pas laat in de ochtend teruggevonden. En dan ga ik toch ook!

Een indrukwekkende groep vogelaars, met alle toppers aanwezig. Druk speurend langs een slootkant met aan de overkant een groepje vogels: Staartmezen, Tjiftjaf, Vuurgoudhaan, Vinken en zelfs een Boomkruiper. En dus één Swinhoes Boszanger die -zoals Boszangers doen- snel door de struiken en bomen hipt. Bijna niet te vinden, heel slecht te volgen, en niet te fotograferen.

De enige foto van een vogel vandaag: de Boomkruiper
Dus een plaatje van de groep vogelaars, met op de voorgrond Jeroen Bes, Herman van de Brand, Gert Vonk en Luuk Punt. Ook mooi….


3 opmerkingen:

Anoniem zei

Anoniem zei

Wat een geweldig verhaal, daar is de hele familie toch wel trots op

Maria zei

Aan de waarnemingen op WN te zien, begreep ik al dat een foto niet echt voor de hand lag ;-)
Maar....een hele aparte soort heb je wel binnen weer. En vogelaars, zijn ook een apart soort!
groetjes.
Maria