Overzichten vogels en foto's

zaterdag 4 januari 2014

Zwibis

Ik ben de uitdaging van Rick aangegaan: regiojaarlijst! Dus zoek ik de afgelopen dagen naar de Roodhalsgans die ergens in de buurt van Wilnis rondhangt. En, ik vind 'm niet…… Nou ja, het jaar is net begonnen.

Ondertussen vind ik wel allerlei andere vogels, waaronder een Raaf en de Zwarte Ibissen (Zwibissen, in vaktaal). Bij de Zwibissen tref ik Huib de Rooij en Maria van Antwerpen. Trouwe volgers en ook nog leuke lui……(zie de links naar hun blogs, rechts>) Huib klaagt wel over mijn teksten als "vind ik ook nog wat ander spul". Soms zijn het soorten waarnaar hij maanden kan zoeken, zegt hij. Het schijnbare gemak bestaat dan ook niet, het geluk van mooie bijvangst wel. Zo pak ik voor de regiolijst mooi een heel stel Toendrarietganzen mee, en ik zet de Patrijzen maar vast op de lijst.








Morgen de laatste dag van de vakantie: met Gert Vonk naar Vlieland voor de Sneeuwuil. Duimen!

2 opmerkingen:

Maria zei

Was leuk je weer ff te zien en je Zwibissen zijn top!
Jammer dat ik te laat was voor de Toendra's. Maar die blijven nog wel even.
In ga wel duimen voor jullie !!
groet,
Maria

Huib zei

Was echt gezellig om je weer eens even tegen te komen, maar....
ben al drie keer op zoek geweest naar je goudhaantje en al twee keer naar je patrijzen.
Overigens de natuur blijft de moeite waard.
groeten,
Huib