Overzichten vogels en foto's

zaterdag 1 februari 2014

Scheepsrecht

Het is al de derde keer dat ik op pad ga om de Kleine Zilverreiger te zoeken in onze regio. Dat is ongeveer de missie van de afgelopen weken geweest, en vanwege het gebrek aan succes was het dus even stil op dit blog. Al heb ik begin deze week de vogel vanuit de trein een keer zien zitten, maar dan is zeker weten toch lastig; de verschillen met de Grote Zilverreiger zijn nou ook weer niet zo groot.


De Kleine Zilverreiger zit aan de rand van Gouda, precies aan de goede kant van de grens van de regio, op een plek waar ik al eerder met Gert Vonk had gezocht. Nieuw voor mijn regiojaarlijst! Fijn! De afstand is behoorlijk groot en er dreigt weer een bui. Lui genoeg sta ik foto's te maken met de 7D en de gerepareerde 400 mm, uit de hand en in de wind op een dijkje…….

Zwarte snavel en een geel voetje.
Grote broer van die Kleine…. Gele snavel.


Vorige week struinden Gert en ik ook nog even door het bedrijventerrein Gouwepark, op zoek naar een Bokje. Nu doe ik dat met mijn jachthond die eigelijk een hekel heeft aan natte pootjes. Met de hond dus meters achter mij stoot ik een Watersnip en zijn kleine neefje op. Een Kleine Zilverreiger en een Bokje: lekker wandelingetje!


Russel en ik zijn vlak voor een geweldige hagelbui weer bij de auto: op naar de soep!

1 opmerking:

Maria zei

Gelukkig, de kleine zilverreiger binnen! En die vind ik zo mooi! En een bokje is natuurlijk ook heel succesvol!
Mooie vangst en je hebt een leuke jachthond, staat er mooi op!
groetjes,
Maria