Overzichten vogels en foto's

zaterdag 1 maart 2014

Natte Haas

Na het spannende begin van dit jaar, doen Gert Vonk en ik het landelijk gezien rustig aan. Maar we vogelen wel, in ons Stichtse Landschap. Tijdens het rondje hondje tref ik een Noordse Kauw in mijn wijk, en daarna even door de Groene Jonker gewandeld, en een kort bezoek aan de Waverhoek gebracht.


En wat levert dat dan op? Een stel nieuwe regio-jaarlijst-soorten (Tureluur, Grutto, Bonte Strandloper, Witte Kwikstaart) en een natte Haas. Het beestje kwam klem te zitten tussen mij en twee wandelaars vanuit de tegenovergestelde richting. Nou doe ik geen vlieg kwaad, laat staan een Haas, maar het knaagbeest koos er toch voor om via een watertje het hazenpad te kiezen. Niet nodig, maar het levert wel een leuke serie plaatjes op.




1 opmerking:

Maria zei

Noordse kauw, hè....daar moest je soms lang naar zoeken, dus top. En de regiojaarlijst heb je mooi aangevuld.
De haas, daar moest ik hardop om lachen, geweldig!
groet en goed weekend,
Maria
p.s. ik ga morgen kijken of de Roodhalsfuut in Kortenhoef al in zomerkleed is. Maar dat is niet je regio, toch?