Overzichten vogels en foto's

zaterdag 29 maart 2014

Ster

Lekker weer, en één missie: de Blauwborst op de foto zetten. Rondje Groene Jonker dus maar.
Nog niet veel te doen daar. Wel een redelijk aantal Geoorde Futen en de Roerdomp zit al te zingen (…..). Maar wel Blauwborsten! Een stuk of vijf over het gebied verdeeld, waarvan ik een exemplaar goed voor de lens krijg. Eentje met een witte "ster". Niet ongewoon want Nederland ligt ongeveer op de grens van de gebieden: Noord Europa kent Blauwborsten met een rode ster, in Midden Europa hebben Blauwborsten de witte ster. Ik vervul mijn missie dus met een Witsterblauwborst.





En weg is ie weer.
's Middags maak ik een paar terraria af voor de hagedissen, en 's avonds kijk ik met de familie Van Der Meer naar de Kwikstaarten die de slaapplaats opzoeken.



Morgen weer een zomerse dag!

1 opmerking:

Maria zei

WOW, mooi die witsterblauwborst en je leuk hagedisje!
Ook je witte kwikken zijn weer heel leuk!
groet,
Maria