Overzichten vogels en foto's

zondag 20 april 2014

Plevieren

Op zoek naar een vlinder -de Grote Vos- rijd ik even naar Nieuwegein. In het IJsselbos vliegen inderdaad veel vlinders en ook al de eerste juffers en libellen. Maar geen bijzonderheid, al is een Boomblauwtje altijd leuk.


Leuke plek, maar voor het echte werk toch nog maar een paar weekjes wachten. Ik ga door voor een rondje Breeveld in Woerden, heerlijk in het zonnetje met een best windje. Een uil vliegt uit de ruigte op en land een stukje verder. Een Velduil, denk ik, maar mijn zicht op de uil is te kort om het zeker te weten. Dat wordt een keer schemeren daar.
Ganzen genoeg nog op deze plek. Een oppasklas Grauwe Ganzen vertedert de vele wandelaars. Een stel Kleine Plevieren speelt verstoppertje met mij en in het moerasgedeelte zingen de Putters en Rietzangers mij toe. Fijn wandelen zo!










1 opmerking:

Maria zei

Jammer dat je die grote Vos niet vond, is natuurlijk een wereldsoort, die ik ook wel wil ;-0
Puttertje en Pleviertje Eigenwijs staan er lief op! En je hebt toch weer een frisse neus gehaald, toch?
groetjes,
Maria