Overzichten vogels en foto's

maandag 28 april 2014

Kwak

Het is "the day after" het weekeinde, en ik voel de stramheid. Ik ben er wel beter aan toe dan mijn 7D die door het vocht van gisteren de geest heeft gegeven. Duimen maar dat drogen helpt. Voor mij helpt een vrije dag!
Gelukkig heb ik nog een 5D waarmee ik mij prima kan redden: ik moet nog de door Martijn de Jong ontdekte Kwak terugvinden voor de regio-jaarlijst, en daar neem ik maar eens een middagje de tijd voor.


Maar eerst klus ik wat in de muziekstudio aan mijn nieuwe tweedehands drumstel. Ik ben er wel trots op: Via via heb ik in BelgiĆ« een drumstel weten te bemachtigen van Mel Gaynor, de drummer van de Simple Minds. Leuke handel (hoop ik) en tot er iemand komt die de waarde van zo'n collectors-item ziet, speel ik er lekker zelf op…. En dat mag van mij even duren…


's Middags op jacht naar de Kwak, die ik vlotjes vind omdat het beest opvliegt uit het riet. Ik klik wat foto's, ook van de hele gewone soorten en ga met Russel even naar Zaans Rietveld.

Het is nog steeds lekker weer, tegen de verwachting in, en in schril contrast met gisteren. Een Zomertaling, wat Groenpootruiters, Kleine Plevieren en een in deze regio niet erg voorkomende veel Roodborsttapuit maken het een leuke wandeling.

Kwak met mooie pronkveren

Groenpootruiters

Kleine Plevier op bezoek bij de Kluut 
Zomertaling
Precies: Meerkoet!

2 opmerkingen:

Maria zei

WOW, die Kwak....super. Voor mij is een adult man Kwak (en een woudaapje) een droomsoort! Je foto van de Robo is ook erg mooi, zo met dat prikdraad.
Je drumstel is gaaf!

Marianne De Vogelkijker zei

Simple minds, ja...... :-)