Overzichten vogels en foto's

zaterdag 26 april 2014

Witstaartkievit

Schrijf ik gisteren een soort klaag blog, vandaag is er nieuws: In Noord Holland is een Witstaartkievit geland. Deze Aziaat is nu een keer of tien in Nederland geweest, en voor mij is hij nieuw.

Ik zou eigenlijk naar het Koningsfeest met Cathy, maar die vindt het niet erg als ik even naar Den Helder ga…. Gert oppikken en gaan.

Maar net voor ik de deur uit wil, wordt de vogel afgepiept (vogelaarstaal voor "hij is weg"). Dus eerst maar even een rondje in de buurt. In Nieuwkoop zijn ook leuke dingen te zien.



Halverwege de middag wordt de bijzondere Kievit weer gevonden, en dus gaan we naar Mariendal, een natuurgebiedje onder Den Helder. Als we aankomen staat er al een beste rij bekenden en dus is de vogel snel in ons beeld. Wat een mooie vogel, en wat ver weg ook. Regelmatig verdwijnt de Witstaartkievit achter pollen en af en toe vliegt het beestje een stukje. Maar hij komt niet echt lekker op de foto.



Er komt nog een cadeautje langs vliegen; opgejaagd door een paar stoere steltlopers komt een Visarend over. Leuk!


Ook de Witstaart vliegt wat, en dan kan de autofocus net even beter werken. De vogel komt ook net wat dichterbij, maar het blijft niet best, al is het voor een nieuwe soort al prima als er een plaatje van is!







Ik mis het optreden van Nick en Simon in Woerden. Ach…..

2 opmerkingen:

Marianne De Vogelkijker zei

Leuk Paul,

En je vluchtfoto's zijn best leuk en goed herkenbaar. Gave nieuwe soort!

Groetjes,
Marianne

Maria zei

Niet voor niets naar DH gereden! top. Gaaf beest hoor, en best hele goede foto's zodat ik nu weet hoe het beest eruitziet. De Visarend is een hele leuke bonus en zo mooi die vleugels. Dan maar geen N&S...
groetjes
Maria