Overzichten vogels en foto's

zaterdag 17 mei 2014

Triple dip

Het is niet dat ik mijn best niet doe, maar die 177-ste is zo makkelijk nog niet. Gelukkig is het heerlijk weer dus het zoeken is geen straf.
Gisterenavond meldt Gert Vonk een Witvleugelstern bij Twaalfmorgen. Karren dus. Precies tien minuten te laat kom ik aan en zie de prachtige foto's van Gert. Dan komt de melding van twee Bijeneters in het Weegje bij Waddinxveen. Net te lang wachten we op de terugkeer van de stern, want ook bij de Bijeneters kom ik te laat. Net weg. Tel daarbij op dat ik gistermiddag ook een uur of wat heb gezocht naar de Witwangstern, en het is driemaal dippen. Allemaal soorten die ik graag als recordbreker had gehad. Gelukkig is er altijd een drukke Grutto voor de foto.




Vandaag nieuwe kansen, en op aanraden van velen voeg ik mij vroeg bij Arjan Boele op de trektelpost De Horde. Er is dan al een Ortolaan voorbij en twee Appelvinken zijn al noordwaarts. En daarbij blijft het. Ik ga door naar de Waverhoek om daar dan maar te zoeken naar iets nieuws voor de jaarlijst. En dat lukt; een Paap is de recordbreker, en zonder foto. Hier brengt een Blauwborst de verlichting.




Het bezoek aan de telpost werkt ook wel louterend: Arjan heeft een lijstje van 206 vogels in een jaar, maar die is niet geregistreerd in onze regio. Ik moet dus officieus nog een stuk of dertig soorten….

Vanavond loop ik een rondje Breeveld met de hond met een leuk resultaat: De Boerenzwaluwen zitten lekker op de hekjes en een Koekoek vliegt langs mij heen met een lichtje in het oog. Die plaatjes maak ik niet vaak.



Morgen nog een zomerse vrije dag!

1 opmerking:

Maria zei

Hoi Paul, nou je dip had wel een lekker dipsausje. Gelukkig kun je ook genieten van een mooie Grutto, blauwborst en boertjes! Die Koekoek is een lucky shot zeg, leuk!
Ik dipte zaterdag ook bij Wijde blik, waar 10 Witvleugelsterns foerageerden.Maar de eerste Korenbouten zijn wel weer binnen!
groetjes, Maria