Overzichten vogels en foto's

vrijdag 22 augustus 2014

Lange poten

Tussen de buien door bezoek ik even de Steltkluten bij Polsbroekerdam. Ze lijken niet zo bijzonder nu er broedgevallen zijn in Nederland, maar ze zijn natuurlijk wel bijzonder én mooi. Daarbij heb ik nog nooit zes van deze beestjes in één beeld gezien.

De vogels zitten precies middenin het Natuurontwikkelingsgebied, dus ik moet even flink aan de wandel. Door het weiland, langs de koeien, totdat ik bij de plas kom. De Steltkluten zitten mooi op één plek bij elkaar, in het gezelschap van Zwarte Ruiters, Watersnippen en zelfs een Krombekstrandloper. Echt dichtbij komen ze allemaal niet, dus de platen….











Zo lang zijn die poten dus. 
De enige vogel die wel in de buurt komt is een kwade Winterkoning, waarschijnlijk gestoord door mijn aanwezigheid. De "kleine Jan" gaat op de foto, onder protest.


En dan weer terug. Het regent ondertussen lekker door wat mij een meewarige blik van een kalfje oplevert. Ach, je bent er even uit….


1 opmerking:

Maria zei

Geen lange tenen ;-)
Mooi vijf steltjes op één foto en nog ff een krombek. Jammer dat ze allemaal daar wat ver weg zitten. Er zou daar een behoorlijke kijkhut moeten komen!
groet,
Maria