Overzichten vogels en foto's

woensdag 10 december 2014

De goede rover

Eindelijk weer eens een dag vrij. Echt vrij, dus zonder muziekverplichtingen of Sinterklaasgeknutsel. Al werd ik wel prettig verrast door mijn tienjarige nichtje, met een vogelsurprise! En vrij met een paar uur zonnig weer. Met een beste zucht wind, de polder in bij Willeskop.


Dan is het toch best fris, en de camera is net niet goed stil te houden. Ik merk dat de zon toch niet heel sterk is want de sluitertijden zijn wat lang. Het valt dus niet mee om goede foto's te maken van de Blauwe Kiekendieven die hier rondvliegen. Samen met een stuk of zes Buizerds in alle schakeringen. Dat verstoort mijn zoektocht naar de Ruigpootbuizerd die ik wel wat beter op de foto wil zetten dan de vorige keer.




Nee, dit is 'm niet
Deze dan?

Het is met al die lichte Buizerds niet al te makkelijk om de goede te vinden

In elk geval beter dan het was.... In de wei spelen de jonge Kiekendieven spelletjes, waarbij zelfs prooi wordt gevangen. Af en toe jagen ze de eenden op, maar de Grote Zilverreigers hebben echt lak aan de jonge jagers. Het is heerlijk om weer even buiten te spelen, al koel ik na een uur of drie toch wel sterk af. 
Bij de boerderij aan het begin van het gebied schiet ik nog wat plaatjes van de tamme Roodhalsgans en de Pijlstaart. Gewoon, omdat het kan. 



3 opmerkingen:

Maria zei

Lekker weg op een redelijk zonnige dag dat is toch heerlijk!
Ik was er ook even op uit, In Oud-Zuilen 3 wilde zwanen, lekker dichtbij, (zitten er mogelijk. nu nog)
Maar een blauwe kiek en een ruigpoot......is niet saai ;-) Mooi ook dat gouden water bij de pijlstaart.
groetjes,
Maria

Karlijn zei

Hele mooie foto's, top!

Marianne De Vogelkijker zei

Oef, ik schrok al! Paul die zelf een Roodhalsje vindt, aaarggggghhhhh, dat s MIJN werk! Maar gelukkig het is een escape waar dan wel weer mooie foto's van te maken zijn. Leuk de kieken en de Ruigpoot maar de omstandigheden zijn idd niet echt lekker voor mooie foto's. Ach, nog 9 dagen en het licht gaat de goede kant weer op, dus ik houd moed, jij vast ook.
Geniet van de feestdagen met je vrouw en je dochters.

Groetjes,
Marianne