Overzichten vogels en foto's

vrijdag 16 januari 2015

Eindelijk de Velduil

Nou ja, in onze regio dan. Samen met collega Bart Zemann, een prima fotograaf, loop ik een rondje Polsbroek, op zoek naar een Velduil. Bart is uilen-enthousiast en ik wil altijd nog die uilen in ons gebied vinden. En dat lukt: eentje vliegt op uit een akker en ik ben paraat.

Velduil

Eerst laat ik Bart nog even een paar bijzonderheden zien, zoals de Nonnetjes. Ook voor een niet vogelaar toch een mooi eendje. En als we dan een Velduil hebben gevonden, ploegen we terug naar Oudewater om (opnieuw) de Ransuilen te zoeken. Deze keer vind ik 23 van die prachtige vogels.

Nonnetjes
En dan de Ransuilen


4 opmerkingen:

Maria zei

Hoi Paul, ik zag de app-jes al langskomen! Wat geweldig de velduilen te vinden! De ransuilen zijn ook geweldig mooi.
Foto 2, 3, en 5 zijn het helemaal.TOP!
groetjes,
Maria

Marianne De Vogelkijker zei

Leuk Paul, lekker voor op de regiolijst! De Ransuilen staan er ook weer fraai op en een mooi aantal wat er zit.

Het setje vliegende Nonnen vind ik trouwens ook leuk maar ik was wel even verward na het lezen van de titel %-). Dus als eerste foto een Velduil en dán pas de Nonnen, oké?!

Groetjes,
Marianne

PW Fotografie zei

Ik zal het wat aanpassen, want lezers in de war brengen is niet de bedoeling.

Marianne De Vogelkijker zei

Fijn dat je naar me luistert. Zoals je weet hebben vrouwen altijd gelijk, en zo niet, dan geef je het hen beter toch!
Maar zo is het echt véél beter!

Groetjes,
Mar