Overzichten vogels en foto's

zaterdag 23 mei 2015

Taxi

Franklins Meeuw! Bij Lemmer!

Ik sta samen met mijn dochter inkopen te doen voor het weekeinde als Gert belt. Een nieuwe meeuw voor ons beiden. En dus zet ik de vaart in de Jumbo en meld mij na een half uurtje op de carpoolplaats van Woerden, waar Gert klaarstaat, samen met Rick Schonewille die na drie maanden Equador weer in Nederland vogelt. Op naar Lemmer!

De vele steunbetuigingen uit de regio ten spijt: de vogel is gevlogen. En is niet meer gevonden. Jammer. Gelukkig zit ondertussen een Poelsnip bij Velp. Ook een nieuwe soort voor Gert en Rick. Een stukje om onderweg naar huis, zeg maar... Nou heb ik die soort een paar weken geleden zelf voor het eerst gezien, dus ik snap het wel. Gaan dus.

Onderweg wordt het verhaal over de woestijnplevier  nog eens opgerakeld als voorbeeld dat je als chauffeur het recht hebt om te weigeren. Maar die pijnlijke ervaring zet mij er juist toe om mijn gasten te helpen, ook al is de Poelsnip een "inloper" voor hen.

Een ruim uur later staan we de polder Velperwaarden in te kijken waar de Poelsnip scharrelt. Op enige afstand (lang zo mooi niet als die in Limburg). De jongens blij, en ik heb twee Poelsnippen in een jaar.



Ik ben nog voor het eten thuis, na een rondje Utrecht, Flevoland, Friesland, Overijssel, Gelderland en weer Utrecht. Niks voor mijn lijst, maar wel voor mijn vrienden. En dat doe je toch graag!

2 opmerkingen:

Roos zei

Mooie waarnemingen en leuk dat je zo'n goede vriend bent. Velen houden bijzonderheden graag voor zichzelf om te kunnen scoren.

Maria zei

Ook niet mis 2 Poelsnippen in een jaar, pfft!
Maar ik zou het beest zo hebben uitgescholden voor watersnip, lastig beestje!
groetjes,
Maria