Overzichten vogels en foto's

zondag 6 december 2015

Genoeg

Samen met Maria, Marianne en Gert een twitch in Limburg. Vroeg weg, en pas nadat de vogels gaan slapen weggereden uit Limburg, bij Arcen. Een dag lang rondhangen om de Witkopgors te scoren. Kort onderbroken door een wandeling in de kasteelbossen om voor Maria een Middelste Bonte Specht op de lijst te zetten.... Wat ook niet lukt.....

De tweede keer op rij dat een twitch op grote afstand fout afloopt. Ik bespaar jullie de slechte foto's van een paar Geelgorzen, een Goudhaan en een Roodborstje: die staan op Waarneming.nl. De enige foto die de moeite waard was -ergens in een zompig bos- staat hieronder. Ik denk dat het genoeg dip is voor de rest van dit jaar!


Ook Maria heeft foto's gemaakt, en daarbij zit er één die de situatie mooi weergeeft: Vogelaars die massaal een koe in beeld lijken te nemen. Toch nog een lach op mijn gezicht.....


2 opmerkingen:

Anoniem zei

Paul, ik ben 2 keer gaan kijken... Gisteren die lichte vogel gezien. John van de Graaf zal er een foto bij plaatsen dan maken wij er een hybride geelgors X witkopgors van. Daarna op de terugweg gedipt bij de waterspreeuw.

Anoniem zei

Hoi,
Dit illustreert wel de dipdag ;-)
Maar Paul nogmaals bedankt dat je helemaal voor mij de Mibo wilde opzoeken!!!
Groetjes,
Maria