Overzichten vogels en foto's

zondag 19 juni 2016

Spelen met een Grasmus

Ik zoek voor de tweede keer deze week de Roodhalsfuut op die op de Haarrijnseplas bij Vleuten zwemt. De eerste keer was het al bijna donker, en nu zit de zeldzame vogel (voor het binnenland) in zomerkleed ver weg. Maar het lukt wel om een paar filmpjes te maken (onderaan dit bericht).

Het is een drukte van belang aan de rand van de plas: de Roodborsttapuiten hebben jongen rondvliegen, en het stikt van de Grasmussen. En aan die laatste spendeer ik een beetje tijd. Gewoon, omdat het kan.






Het beestje gromt en piept, verstopt zich permanent. Meesters in het verschuilen zijn het. Deze foto's maken mij dus blij!

Als ik terug loop naar de auto, zie ik dat de Roodhalsfuut wat dichterbij is gekomen. Nog een poging dus.




Veel beter dan aan het begin van de middag! Toen lukte het alleen om via mijn nieuwe speeltje (Iphone SE in een speciale houder achter mijn telescoop) bijgaand filmpje te maken.


Cadeautjes,  lekker vogelen, lekker eten, voetbal kijken: het lijkt wel Vaderdag!!



1 opmerking:

Maria zei

Leuk die Grasmussen. Het miegelt ervan daar ;-) En die roodhalsfuut was toch een super mooie ontdekking van Huib. Je flimpje is erg leuk. Je bent verwend!
groetjes,
Maria